dimecres, 25 de gener del 2017

Beranui - Gramenet - Serraspina (Vall Fosca)

Avui hem sortit caminant des de Beranui, no era d'hora i marcava -3, han tornat a baixar les temperatures.
Hem seguit la carretera, deixem la pista de la dreta que va a la granja, seguim, aviat trobem una altra pista a la dreta, la seguim, hi ha marques grogues, a pocs metres les marques van cap a un camí de la nostra esquerra, les seguim, tornem arribar a la pista, seguim cap a l'esquerra, les marques grogues s'enfilen a la nostra dreta, les seguim, anem pujant fins retrobar la pista, seguim cap a la dreta fins a un revolt que les marques grogues marxen cap a l'esquerra, seguim el camí, es torna corriol, l'anem seguint, passem el barranc ben gelat, seguim, anem trepitjant neu que ja no deixarem fins dalt el coll de Serrespina.
A la nostra esquerra queda Gramenet, totalment derruït, anem seguint corriol i marques grogues, a l'arribar al rierol, no el passem ni anem a Gramenet, girem cap a la nostra dreta i seguim pujant fins arribar al filat de les vaques, busquem la porta per travessar-l'ho, anem pujant més o menys en diagonal fins dalt Serrespina, aquí dalt la neu és pols.

Retorn
Seguim el tancat dels animals cap a la nostra esquerra, arribem a la Collada del Clot d'Andol, seguim marques grogues, i filat, anem baixant, arribem al punt que hem travessat la tanca a la pujada, seguim recta fins al coll, anem diagonal cap a l'esquerra fins el Serrat des Cases, anem baixant per la carena fins trobar un gran pedró, a la nostra dreta hi ha un pedró més petit que indica el començament d'un corriol que ens portarà al Cerquet (un gran prat), el travessem i anem a buscat la pista de baixada, seguim pista, trobem el revolt on l'hem deixat a la pujada.
Seguim el mateix camí de la pujada fins a Beranui.