dimecres, 7 de desembre del 2016

La Plana - Castell - Antist - Estavill - La Pobleta (Vall Fosca)

Sortim de La Pobla de Segur per la N-260 direcció Pont de Suert, a l'arribar a Senterada girem a la dreta i seguim la carretera L-503, passem La Pobleta i agafem el trencall de La Plana de Monrós, busquem aparcament i deixem el cotxe.

Seguim a peu per la carretera fins arribar altra cop a L-503 per l'altra sortida del poble, la travessem i seguim molt pocs metres la carretera que porta a Castell i a Antist.
Veiem les explicacions de la Mina Eureka i seguim el corriol, anem pujant tot anant llegint i mirant les instal·lacions de la mina.
Seguint el corriol ens porta fins a Castell, travessem el poble, ens arribem a la part alta on trobem el final de la carretera, la travessem i ens queda a la nostra dreta el camí que va a Obeix, agafem el de l'esquerra que fa pujada i segueix paral·lel a la carretera.
Hi ha marques grogues, seguint-les ens portarà fins a Antist, visitem el poble, tornem a l'entrada i seguim indicadors per anar a Estavill, seguim marques grogues fins a Estavill, travessem el poble pels carrerons i a la part baixa i al costat de la carretera hi ha l'indicador de La Pobleta de Bellveí, seguim el camí, les marques grogues i els pedrons. La baixada és més trencada perquè al fer la carretera van anar tallant el camí antic. Està ben senyalitzat i no hi ha pèrdua.
A l'arribar al Flamisell, anem cap a la dreta per trobar el pont per poder-lo travessar i per una pista tornem anar a buscar el camí per entrar a La Pobleta (antigament hi havia un pont i no calia fer aquesta volta.
Entrem al poble, el visitem i donem per acabat el nostre itinerari.

Track d'aquest itinerari. La Plana - Castell - Antist - Estavill - La Pobleta de Bellveí
Recorregut de 11,50 km
Desnivell acumulat de 442 m
Hem trigat 3 h 20 minuts. Parades a part.