dimarts, 16 de febrer del 2016

Caminant per la Vall Fosca. La Plana - Gramenet - La Plana

La Plana - Paüls - Pobellà - La Portella - Gramenet - Beranui - La Plana

Itinerari:
Sortim des de Casa Teresina de la Plana de Monròs (Vall Fosca), anem cap a l'església i ja veiem l'indicador de Paüls, seguim aquesta direcció, el camí va pujant, anem caminant pel bosc, planeja, arribem a Paüls, travessem el poble i ja a l'entrada/sortida hi ha un indicador de camins anem direcció Monrós,  Pobellà.
Anem seguint el camí fins trobar el trencall que indica Pobellà, seguim cap a la nostra dreta, arribem al poble, el travessem fins trobar l'indicador de La Portella, seguim la pista fins quasi al coll on trobem una pista a l'esquerra, la seguim, passem un cadenat, la primera pista que trobem a la nostra dreta girem, passem el cadenat i la seguim fins arribar a un gran prat davant l'enrunat poble de Gramenet.
Deixem el poble a la nostra dreta, travessem el prat, busquem uns corriols que ens porten al rierol, el travessem i agafem un corriol cap a la nostra dreta, seguim el corriol, travessem un altre rierol, seguim, arribem a una pista, anem a l'esquerra, aviat en trobem un altre i anem dreta.
Seguim aquesta pista fins a Beranui,  hi ha unes dreceres senyalitzades en groc, nosaltres no les hem agafat.
A l'arribar a la carretera asfaltada, anem cap a Beranui, trobem indicador Font del Canaril, seguim la pista fins trobar senyals grogues que ens porten a l'esquerra. (Al començament hi havia fil de tancar bestiar i fang, pocs metres)
Seguim el camí fins a La Plana i per la carretera arribem a casa Teresina.

Track d'aquest itinerari. La Plana - Pobellà - Gramenet - La Plana
Hem fet 13,63 km
Un desnivell acumulat de 451 m
Hem estat 3h i 48 minuts, parades a part.